Rishikesh - Reisverslag uit Pabekh, India van Eva Toes - WaarBenJij.nu Rishikesh - Reisverslag uit Pabekh, India van Eva Toes - WaarBenJij.nu

Rishikesh

Door: evatoes

Blijf op de hoogte en volg Eva

13 Oktober 2011 | India, Pabekh

Rishikesh

Hallo allemaal!

Zo na weer 1,5 dag zonder stroom kan ik eindelijk weer wat posten.. Als dan het licht weer aangaat wordt er hier in huis echt gejuigt. Waar een mens allemaal wel niet blij van kan worden. Je leert hier iig de dingen echt waarderen. Dingen die in Nederland gewoon als vanzelfsprekend zijn. Best een aparte ervaring.

Maargoed, ik ga nu verder vertellen, want we zijn tot en met zondag in Rishikesh gebleven en daar heb ik ongelovelijk veel beleefd!

Donderdag 6 oktober
Na een heerlijke nacht rust werden we vrij vroeg wakker, rond 8 uur. We hebben ons toen klaar gemaakt voor de dag en zijn gaan ontbijten.
Tijdens het ontbijt heb ik mijn eerste slang gezien in het wild! Hij was niet heel groot, het was een soort van waterslang, maar het was wel heel VET!
Om 10.00 begon het echte avontuur van de dag, want toen werden we opgehaald door Lisette en Mukesh om te gaan raften. Het was ongeveer een half uurtje rijden en man, het is niet alleen de rijstijl, maar ook de weg hoor! Waar deze auto’s allemaal overheen kunnen, vaak is de weg niet eens een weg, maar meer een pad van zand en afval.. Wat een land!
Aangekomen bij de Ganges, want daar gingen we in raften (!), kregen we een reddingsvest om en een helm op. Eerst kregen we uitleg van Mukesh, wat inhield dat hij ons over de meeste extreme situaties vertelde en zei dat je dan vooral niet in paniek moet raken, wat op dat moment dus juist gebeurt. Ik scheet wel even bagger toen ik die boot in moest...
Mukesh zei ook heel droog: ‘ Oh you can go in the front, you can handle it.” En ik dacht echt: ‘ WAT? IKKE?!’.
Maargoed daar ging ik dan.. Voorin samen met Lisette en Nienke achter mij. En nog 5 andere indiers die uit het noorden kwamen, vlak bij de grens van China. Sommige van hen konden niet eens zwemmen, dat je dan in een rafting boot stapt..........
En toen gingen we de rivier in. Na de eerste rapid, die best heftig was, vond ik het al helemaal geweldig! Echt het was zo cool, want je denkt dat je dus uit die boot valt, maar je voet zit vast onder een soort van ballon in het midden en daardoor blijf je dus zitten.
Wat later mochten we ook het water in, dus Nienke en ik jumpten er snel in en toen heb ik dus in de Ganges gezwommen. Er was echt een enorme stroming, dus je gleed heel snel door het water. Gelukkig werden we goed in de gaten gehouden door onze eigen boot, maar er was ook nog een reddingsboot mee voor de veiligheid. Nou als je dat mij een week eerder had verteld, dan was ik echt in lachen uitgebarst. Ik had nooit gedacht in de Ganges te zwemmen. Maar bij Rishikesh is het water nog niet vies, pas na de eerste stad na Rishikesh, dus daar hadden wij geluk mee :P.
Uiteindelijk kwamen we weer terug in Rishikesh en toen zijn Nienke, Lisette en ik met Lenn (de vrouw die we de avond daarvoor hadden ontmoet) gaan lunchen en we besloten om te gaan eten in de Ashram waar Lenn woont.
Dat was ook echt ongeloofelijk! Je zit dan in een enorme zaal met allemaal Indiers op een rij, inclusief vier hollandse dames dus:P, en dan komen er mensen langs met een hele grote pan en dan krijg je eten. We hebben hier rijst met daal en kir gegeten. Rijst spreekt voor zich natuurlijk, maar daal is saus met linzen en kir is rijst gekookt in melk met suiker. Het fijne is dat ze in de ashram geen pepers in het eten doen, omdat ze geloven dat het niet goed is om te mediteren met chili’s in je maag. Dat kwam mij wel goed uit, want het eten hier is echt niet normaal heet! Maar dit was dus een hele bijzondere ervaring.
Na het eten, ben ik met Nienke wat gaan winkelen. Rishikesh heeft eigenlijk twee delen. Up bij de laksmanjula brug (jula betekent schommel) en down in het echt rishikesh. Up is wat aangepast aan de toeristen, dus dan heb je ook veel souvenir shops en daar hebben we toen gewinkeld. We waren van plan om naar de andere brug te lopen, ramjula, ongeveer 1,5 kilometer vederop, maar we gingen zoveel winkeltjes in dat we ong maar 400 meter hebben gelopen... :P Echte girls :D.
Toen zijn we terug gegaan naar de laksmanjula brug, want daar zit een restaurantje, de german bakery en dat is van een nederlandse vrouw, dus het eten is daar heel lekker en betrouwbaar. Bovendien heb je daar prachtig uitzicht over de Ganges en de andere kant van de rivier.
’s Avonds werd daar een pop verbrand, die stond voor een demon en zo hebben ze deze demon verdreven. Er was dus veel vuurwerk en (voor mij) gekke dansen. Eerst werd iedereen bekogeld met kleurstoffen, dus sommige mensen waren helemaal roze, geel of oranje en daarna was er een optocht naar de pop, die dus later op de avond werd verbrand.
Toen zijn we nog wat met Lisette en Mukesh gaan eten en daarna zijn we naar bed gegaan, want de volgende dag zouden weer gaan winkelen:P, alleen dan down in Rishikesh.

Vrijdag 7 oktober
We zijn vandaag gaan winkelen down in Rishikesh met Lisette. We hadden een taxi gereserveerd om 10 uur, maar dan wel indiaase tijd, dus het kon ook een kwartier later :P.
Alleen de taxi kwam nooit, dus een uur later zijn we maar naar de taxi stand gelopen en daar bleek dat er iets wat met de taxi en dat we niet mee konden.
Toen hebben we maar de rickshaw (de vikram vorm, een wat grotere) genomen. 100 roepie voor 3 mensen (best veel want normaal ist het 5 a 10 roepie pp) en een tussenstop bij de atm. Alleen bijna geen atm deed het en er stonden overal enorme rijen, maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, we hadden alleen wat vertraging :P.
Eindelijk rond 12 uur gingen we het winkel gebied in en dit was dus het echte india en niet voor toeristen. Hier doet iedereen zijn boodschappen. Dit was ook een hele ervaring, maar het was allemaal zo intens en het koste heel veel energie. Al die geluiden, al die mensen en vaak mini winkels. Er waren ongelovelijk veel winkels voor ijzer en koper spullen, zoals pannen en bekers en borden. En heel veel kleding en juwelieren met heel heel heeel veel bling bling. Dus na een paar uur waren we helemaal kapot en zijn we wat gaan eten en terug gegaan naar het guest house waar we de rest van de dag zijn gebleven.

Zaterdag 8 oktober
We zijn vandaag eerst nog even gaan souvenir shoppen vlakbij de laksmanjula brug en om half 3 waren we weer terug bij het guest house. We moesten ons namelijk klaar gaan maken voor een camping in de bergen. Mukesh en Lisette hadden ons weer uitgenodigt.
Hiervoor moesten we 40 `a 50 minuten rijden en daarna een kwartiertje wandelen. De natuur was daar echt prachtig en we zaten vlakbij de Ganges, alleen dan een hele schone en heldere Ganges.
Het was voor mij ook heel fijn, want dit was alvast een voorproefje van wat mij de komende twee maanden te wachten stond.
Ik ben eerst even met Lisette gaan zwemmen, dat was echt heerlijk. Een heerlijke afkoeling en weer voelde het geweldig om in Ganges te zwemmen.
Daarna zijn we gaan bbq (alleen vegetarisch natuurlijk:P) en we moesten toen wachten op de rest van de crew die de sabji (groente) mee zouden nemen. Natuurlijk ging dit weer op z’n inidiaas en duurde het heel lang en de eerste groep was de sabji sowieso vergeten :P.
We hebben echt heerlijk gegeten in de natuur onder de volle maan echt top! Ook hier is de wereld zo anders, want als je dan bijv. naar de wc moet, moet je een stukje lopen en kon je dus niet in je eentje en moest er een waakhond mee, omdat er leopards en phytons zijn en als je dus alleen gaat is dat te gevaarlijk.
Wij hadden als verrassing nog een Hollands toetje meegenomen: namelijk vanille vla! Helemaal zelf gemaakt en het was echt zalig! Zeker na al die spices..
Daarna zijn we gaan slapen. Nienke en ik sliepen samen in een tent en het was nog best lux, want we hadden gewoon bedden:P.
De volgende dag zijn we terug gegaan naar Rishikesh en onze spullen gepakt, want zondag begon de reis naar Pabekh.

Maar dat bewaar ik weer voor de volgende keer, want ik ga eten:D.
Lieve allemaal, hartstikke bedankt voor al jullie lieve reacties! En als jullie het leuk vinden, staan er foto’s op mijn facebook.
Ik hoop dat de stroom de komende dagen blijft, zodat ik mijn verslag van de afgelopen dagen af kan maken, maar je weet natuurlijk maar nooit:P. Iig tot zo snel mogelijk!

Heel veel liefs en kusjes Eva

  • 13 Oktober 2011 - 16:10

    Naamgenoot;):

    Hee eef! Wat klinkt het vet allemaal! Echt leuk dat je ook nog even de stad hebt kunnen zien en je zo veel leuke dingen worden aangeboden door Lisette! Succes met de afdaling naar pabekh en heel veel plezier!! Liefs en kusjes!

  • 13 Oktober 2011 - 16:37

    Emma:

    Lieve Eef!
    Wat een verhalen weer! Jeetje joh, kan me maar heel moeilijk voorstellen dat jij nu allemaal van die ontzettend gave dingen aan het doen bent, weet ik veel hoeveel kilometers verderop! Maar wat GAAF! Dat raften was zeker wel een hoogtepuntje! Je hebt wel echt al super veel dingen gedaan in de eerste paar daagjes zeg! (Wat moet jij kapot moe zijn geweest;)) Maar wel echt een belevenis lijkt me!!

    Heel veel liefs en kom maar snel met meer verhalen hoor;)!

    Emma x

  • 13 Oktober 2011 - 22:47

    Paps:

    Hi Mop,
    Wat een belevenis allemaal daar in India en wat herkenbaar. Als je daar nog nooit geweest bent kan je je het niet voorstellen, omdat het zon andere wereld is. Je wordt ook wel GEWELDIG verwend door Nienke met deze belevenissen. Dat is dus 2 maanden lang intens genieten.
    Paps
    xxxx

  • 14 Oktober 2011 - 11:15

    Anja:

    Tjoh, wat een verhaal zeg!
    Jij maakt wat mee, en je bent er nog maar net! Ik ga ook even kijken naar je foto's! Doe voorzichtig en veel plezier!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

    Een dikke kus!! Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pabekh

Eva goes back to basic in India

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Nog 1 weekje...

15 November 2011

Alweer een tijdje geleden

25 Oktober 2011

De tweede week in PAbekh

17 Oktober 2011

De eerste week in Pabekh

15 Oktober 2011

De reis naar Pabekh
Eva

Actief sinds 25 Mei 2011
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 17315

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Backpacken

27 April 2012 - 01 Juli 2012

Discover South America

04 Oktober 2011 - 29 November 2011

Eva goes back to basic in India

Landen bezocht: