Lady´s night, sneeuw, rust en heel veel fruit! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eva Toes - WaarBenJij.nu Lady´s night, sneeuw, rust en heel veel fruit! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eva Toes - WaarBenJij.nu

Lady´s night, sneeuw, rust en heel veel fruit!

Door: evatoes

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Mei 2012 | Ecuador, Quito

Hola quieridos chicos!!

Zo er zit (volgens mij) alweer 1,5 week op en ik heb zoveel meegemaakt!! Van een superleuke lady´s night in het drukke Quito, naar 3 mega vette salsa lessen, naar het Oerwoud in Puerto Quito. Ik was volgens mij gebleven bij donderdag 3 mei, dus daar ga ik dan ook rustig mee verder :D.
Donderdag 3 mei hadden we de hele dag excursies door de stad. ´s ochtends zijn we met onze les naar de markt geweest. Eerst een heerlijke fruit markt, waar we van alles hebben geprobeerd. Het meeste fruit is hier niet geimporteerd, dus het is allemaal vers en tropisch. Zo hebben ze hier bijvoorbeeld wel 3 soorten bananen!
Daarna naar de vlees markt, wat niet al te fris was. Heb ook een prachtige foto gemaakt van een afgehakte varkenskop om jullie een idée te geven.
Als laatst zijn we nog naar een idigenos markt geweest waar ze prachtig tassen, sjaals en kleren verkochten.
´s middags zijn we naar de oude stad geweest, wat het toeristische centrum is van Quito. De hele dag was echt super leuk, omdat onze spans lerares mee was, dus we konden gelijk onze spaans oefenen.
Quito is eigenlijk een hele aparte stad. Enorm groot, n-z: 50 km en w-o: 5 km. En een enorm verschil tussen het oude deel en het nieuwe deel. In het noorden wonen alle rijke mensen en heb je enorme supermarkten met wel 3 schappen met alleen het merk coca cola. En in het zuiden wonen alle armen. Hier lijken alle huizen in het midden van hun bouw process gestopt te zijn en daarna toch nog bewoond te zijn geraakt…
In de stad is het absoluut niet veilig. We hebben gelukkig nog niks mee gemaakt, maar het hangt toch nog om je heen. Zo is het bijvoorbeeld op zondag niet veilig omdat er bijna geen politie op straat is en gaan we nooit alleen over straat of in een taxi.
Op zaterdagochtend zijn we vertrokken uit ons gastgezin. Het was niet echt wat we ervan verwachten, want ze gaven niet echt aandacht aan ons, behalve voor het eten koken. Maar nu ik nu op terug kijk gaf dat wel echt weer hoe het hier nou echt aan toe gaat. Dat deze mensen zo hard geld nodig hebben dat ze iedereen maar in hun huis laten en hun kinderen rond laten rennen als slaven voor hun geld. Gelukkig zat er nog een ouder australisch Koppel ook in dit gastgezin waar wij het heel goed mee konden vinden en heb gelijk al een slaapplek geregeld voor in australie :D…..
Vanuit het gastgezin hebben we onze spullen eerst naar een hostel gebracht en zijn daarna om kwart voor 7 ´s ochtends verzameld voor een hotel, waar we warden opgehaald om naar de Cotopaxi te gaan!! Dit teen 6000 meter hoge vulkaan net buiten Quito.
We warden eerst naar 4500 meter gereden. Vanaf daar was het lopen. Eerst naar 4800 meter, dit is dus 300 meter, waar wij 1,5 ong over hebben gedaan :D. Nou ben ik al niet heel snel dus ik lag al steeds achteraan, maar omdat ik ook steeds foto´s maakte raakte Josje en ik helemaal achter. Dus bij het eerste punt aangekomen was de rest al weg naar het volgende punt. Maar wij waren bikkels en wilden persee door! De volgende stop was namelijk de sneeuwgrens op bijna 5000 meter en dat was mijn doel vandaag, dus halen zal ik het! En het is ons ook nog gelukt ook!!! Het was echt enorm vet en ik was ook super trots op mijzelf. Had een paar jaar geleden niet gedacht dat ik dit zou doen. Daarna weer terug naar beneden naar 4500 meter en toen ging iedereen met de mountainbike naar 3000 meter. Ik ben er wel opgestapt, maar het is zo niet mijn ding dat ik na 5 minuten de lol er niet meer inzag dus ben ik lekker met de bus mee gegaan :D.
Zondag zijn we vertrokken uit het drukke Quito op naar de rust in Puerto Quito. De busreis duurde 4 uur en was echt prachtig!! We reden dwars door de Andes!
Aangekomen in Puerto Quito konden we gelijk ervaren hoe het klimaat hier was. Het was enorm warm en super benauwd. En het begon enorm te regenen en dan bedoel ik tropisch. Het is hier overigens heel normal om inplaats van een bus of een familieauto een pick-up truck waar wij dus in moisten met onze baggage. En in een tropische regenbui wordt je dan wel erg nat…
We sliepen hier een prachte cabaña. Ilse en ik hadden de tweede verdieping tot onze beschikking. Ik met een lekker twee persoonsbed, een badkamer, een heerlijk balkon met twee handmatten en uitzicht op de prachtige natuur.
Deze week was echt super leuk! We hebben echt heerlijk gegeten. ´s ochtends om 8 uur ontbijt met een eitje en een fruitsap. Tussen de middag rijst met groenten en een fruitsap en ´s avonds vaak iets van groenten of banana (die hebben ze hier heel veel) met een fruitsap. Kortom heel gezond dus!!
´s ochtends hadden we steeds excursies en ´s middags les. Zo kregen we de eerste dag een rondleiding door het landgoed van de man waar we verbleven. Hij heft een jardin de chocolate oftewel chocoladetuin ;D. We hebben hier heel veel planten gezien en natuurlijk eigen chocola gemaakt!
De tweede dag zijn we naar een jardin de fruta geweest en hebben allerlei bekend en onbekend fruit geproefd. Ook hebben ze hier een aantal maanden geleden een papagaai gered die niet meer kon vliegen en dat is nu natuurlijk een leuke toeristische atractie. We hebben hem allemaal op ons schouder (en ik ook nog op mijn hoofd) gehad.
Op woensdag hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval en hebben lekker gezwommen. En niet te vergeten : we hebben nog een tarantula gezien!!!
Inmiddels zijn we weer terug in Quito en mis ik het rustige puerto quito wel heel erg. Tegelijkertijd realiseer ik mij hoe divers deze reis echt is. Van een gastgezin in Quito, naar de rust in Puerto Quito, naar (volgende week) spannende avonturen in de jungle, naar een relax week met surflessen in montañita om aft e sluiten.
Ik heb het enorm naar mijn zin en leer nu al weer heel veel over mijzelf, andere mensen en plekken op de wereld. Maar dat betekend niet dat ik niet aan jullie denk. Zeker mi familia niet, die nu midden in de verbouwing zit. Wel heel raar om nu al die foto´s zo te zien, maar stiekem ben ik wel heel blij dat ik er niet ben :D.
Oke volgende week zit ik dus in de jungle en mijn bereik met de buiten wereld zal dus vrij beperkt zijn. Raak dus niet ongerust als jullie weer een weekje niks van mij horen!
Muchas besos!
Eva from Ecuador

PS. Sorry voor het lange verhaal en alle typefouten, maar ik wil jullie graag delen in mijn plezier en dat is best moeilijk op een flut computer in een internet café in quito:P.

  • 13 Mei 2012 - 09:25

    Anja:

    Wat een verhaal Eva! Ik begrijp dat je het prima naar je zin hebt! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 25 Mei 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 17312

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Backpacken

27 April 2012 - 01 Juli 2012

Discover South America

04 Oktober 2011 - 29 November 2011

Eva goes back to basic in India

Landen bezocht: