The good life! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eva Toes - WaarBenJij.nu The good life! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eva Toes - WaarBenJij.nu

The good life!

Door: evatoes

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Mei 2012 | Ecuador, Quito

Buenas chicos!!!

Inmiddels ben ik alweer een maand weg en zit mijn avontuur er in Ecuador er alweer bijna op. Morgen vertrek ik met het vliegtuig richting Peru.

Vandaag ben ik nog jarig (bedankt voor alle felicitaties), alhoewel ik mij niet zo voel. Je kan het hier niet echt vieren.. Ilse en ik hebben wel een lekker ontbijtje gehaald en gaan zometeen of taar halen of een cake bakken en dan nog lekker genieten van de dag. Maar nu eerst moet er hard gewerkt worden want alle foto´s moeten worden overgezet en natuurlijk moet er een verhaal geschreven worden!

Het is alweer weer 2 weken geleden sinds het laatste verslag en ik hoop dat jullie door dit verhaal heen komen, want ik heb enorm veel te vertellen!!

Na Puerto Quito zijn we op zondag vertrokken naar Lago Agrio en dit was een busreis van 7 uur. Heel lang en best heftig, want we gingen over de bergen wat betekende dat we met zo´n 70 km per uur alle bochten door sjeesden. En geloof mij, daar wordt je heel misselijk van.
Gelukkig kwamen we ´s middags aan in het zonne Lago Agrio en hadden we ook een zwembad bij ons hotel, dus daar zijn we snel ingedoken.

De volgende dag op maandag begon ons avontuur in de jungle. We werden opgehaald en naar het nationale park gebracht. Daar moesten we overstappen op een motorboot en gingen we de rivier Cuyabeno. Na zo´n 2 uur de jungle in te hebben gevaren, kwamen we aan bij onze slaapplek: Jamu Lodge. Dit is een heel groot open ´gebouw´/hut van bamboe met daarom heen allemaal Cabañas. Onze cabaña was ook helemaal open, we hadden dus geen ramen, alleen gaten, en onze badkamer had geen muur. Tijdens het tandenpoetsen kon je dus leuk uitkijken over de jungle.
De eerste indruk van de jungle was echt heel bijzonder. De jungle is eigenlijk best onbeschrijvelijk. Overal bomen, planten van groot naar klein, bomen en struiken die over het water hangen en heel veel vlinders, insecten en vogels. Het is allemaal net alsof je naar een documentaire zit te kijken.
´s avonds met zonsondergang gingen we iedere avond naar een Laguna. Dit was een enorm meer met bomen midden in het water en vogels die over het uitgestrekte meer vliegen met om ons heen alleen maar jungle, jungle en nog eens jungle. Hier gingen we dan iedere avond de zonsondergang kijken en zwemmen.
We hebben ook nog een hike gemaakt dwars door de jungle van 3 uur. Hier hebben we heel veel bijzondere bomen en planten gezien die hier allemaal worden gebruikt voor bv medicijnen.
Natuurlijk hebben we ook enorm veel dieren gezien. Van vogels tot apen, van spinnen tot kikkers, van anacondas naar caimannen, van dolfijnen naar vlinders. En niet te vergeten! Reuze mieren die als ze je bijten je het gevoel geven alsof je bent beschoten met een pistool.
In de avond was de jungle ook prachtig. Lekker op de boot zitten na het zwemmen en omhoog kijken naar de enorme lucht met allemaal sterren en om je heen de silhouetten van de jungle.
Het was echt zo heerlijk om weer helemaal back to basic te gaan en van de natuur te genieten. Wat heeft de aarde toch mooie plekken op de wereld.

Vrijdags was het Ilse der verjaardag, jeeeej!!! Alleen toen moesten we terug reizen van de jungle naar Quito en dit was wat minder leuk. Eerst 2 uur met de boot, dan 3 uur met de bus en dan nog eens 7 uur met de bus. Uiteindelijk zijn we om 10 uur ´s avonds aangekomen om Quito. Maar haar verjaardag moest wel een beetje gevierd worden, dus zijn we nog ergens wat gaan drinken.

De volgende dag zijn we naar Otovalo geweest. Dit is een enorme markt met allemaal spullen van de indigineous. Het was echt super leuk om alle mensen te zien in traditionele kleren en alle kleuren en spullen die ze verkochten. Natuurlijk heb ik dan ook het een en ander meegenomen :D.....

Op zonder gingen we verder reizen en begon ons laatste avontuur in Ecuador: Montañita. Dit is een klein dorpje aan de zuidkust van Ecuador. Het is een waar surfwalhalla en uitgaansparadijs. De mensen die ik hier ook heb rond zien lopen waren zeer apart. Zo was er bijvoorbeeld een Tom Hanks look alike van Cast Away die sinds dat hij was aangekomen in Montañita (5 maanden geleden of zo) zijn baard niet had geschoren.
Het hele dorp bestaat ook alleen uit restaurantjes, hostels en souvenierwinkeltjes. En ´s avond werd het omgetoverd in een discotheek. Er was een straat met alleen maar kraampjes waar je de gekste cocktailes kon bestellen voor mij 2,50!! Zo had je een amaretto colada, baileys fresa (aarbei) en een bob marley.
Het is ook niet echt nodig om een discotheek binnen te gaan want iedereen heeft zijn muziek zo hard aanstaan dat de straten zelf 1 discotheek was.
Alles was hier relaxed en niemand maakt zich ergens druk over. Alleen zon, zee, strand, surfen en feesten. Iedere dag naar het strand en ´s avonds een pizza, hamburger, patatje halen en op het strand eten terwijl je kan genieten van de zonsondergang en kan zwemmen in de pacific ocean. Tja wie wil niet zo´n leven....

In Montañita hadden we weer spaanse lessen en dit keer ook surflessen. Het surfen was echt super leuk!! Het was wel heel moeilijk, maar ik kon de eerste dag al op het boord staan en op dag 3 kon ik zelfs sturen, dus dat viel mij heel erg mee.

Vrijdag was het hier een feestdag, dus hadden we geen school... En zijn we met een groepje van de school een dagje weg geweest. Eerst naar een prachtige baai ong. 1,5 uur ten noorden van Montañita. Hier hebben we lekker gezwommen en liggen bakken in de zon. ´s Middags gingen we met een boot naar een eiland dichtbij de kust en hebben we lekker gesnorkeld, gevist (alhoewel ik er geen heb gevangen.. tenzij je de motor van de boot meetelt :P). En natuurlijk hebben we ook hier weer genoten van de prachtige zonsondergang.

Op de laatste dag hebben Ilse en ik afscheid moeten nemen van Josje. Die zit nu als het goed is lekker op de Galapgos eilanden. Zelf zijn wij nog met 2 andere meiden iets het platteland ingedoken en hebben daar een tocht gemaakt met paarden. Dit was echt heel bijzonder. De paaren wilden eigenlijk niet echt mee en mijne ging ook steigeren waardoor ik er half af viel. Dit was wat minden, maar de tocht zelf was wel heel mooi. We gingen naar een 60 meter hoge waterval, alleen het jammere was dat deze droog was, dus je kon alleen zien hoe hoog hij zou moeten zijn, wat opzich al heel vet is, maar je zag dus geen water :P. Ook hebben we nog een rondleiding gehad op de finca van de gids en hier hebben we weer van alles mogen proeven en hebben we zelfs nog een struisvogel en een lama gezien!! Al met al een top dag!!

Toen het bij jullie 12 uur was en ik al jarig was, stapte ik in de bus richting quito en hier hebben we de hele nacht in gezeten.
Inmiddels zijn we dus terug in Quito en ben ik mijn verjaardag een het ´vieren´.

De afgelope maan was echt zo geweldig. We hebben zoveel verschillinde dingen gedaan en gezien waardoor het een ultieme ervaring was. Ik ga dit land ook zeker heel veel missen en ben zeker van plan om ooit terug te komen.
Toch heb ik ook weer zin in het nieuwe avontuur van Peru en ben ik heel benieuwd wat mij hier allemaal te wachten staat. Ik ga vrijwillers werk doen bij een project voor straat kinderen, dus ook hier zal mij veel te wachten staan.

Lieve mensen, ik ga weer verder met het vieren van mijn verjaardag en ik wens jullie nog een hele fijne paar dagen in het (zo begreep ik) warme nederland.

Heel veel liefs en kusjes,
Eva

  • 28 Mei 2012 - 06:47

    Rob Koch:

    Beste Eva,

    Wat een prachtig verslag ... ik vind het echt geweldig.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit "de ultieme ervaring" noemt.
    Misschien wel wat laat .. maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag !
    Geniet er van !!

    Rob Koch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 25 Mei 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 17312

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Backpacken

27 April 2012 - 01 Juli 2012

Discover South America

04 Oktober 2011 - 29 November 2011

Eva goes back to basic in India

Landen bezocht: